Blanco evita comprometre's a València  Top

  • Blanco evita comprometre's a València amb el corredor mediterrani íntegre

    Diu que també demanarà a la Comissió que inclogui el corredor Cantàbric i l'Atlàntic

    El ministre de Foment, José Blanco, ha evitat avui a València de comprometre's a defensar com a eix prioritari el corredor mediterrani ferroviari íntegre, fins a Algesires, i ha repetit que també ha plantejat a la Comissió Europea, que el dia 19 ha d'anunciar els eixos prioritaris, el corredor Cantàbric i l'Atlàntic. Blanco ho ha dit en la presentació de l'estudi tècnic sobre el corredor mediterrani a la Cambra de Comerç de València, en presència del president Fabra i de la batllessa Rita Barberà.

    Blanco ha presentat el mateix estudi tècnic que ja va presentar al març a Barcelona, i que algunes fonts van trobar ambigu i vague. Aleshores Blanco va anunciar que Foment invertiria 25.400 milions en el corredor mediterrani ferroviari fins l'any 2020 i que hi inclouria la licitació del tram Tarragona-València d'Alta Velocitat.

    Avui ha dit que tenia 'plena confiança' que el corredor mediterrani sigui prioritari i que sigui operatiu el 2020. I ha reconegut que també ha demanat la priorització d'uns altres corredors ferroviaris a l'estat espanyol, entre els quals hi ha el l'anomenat central, tal com va plantejar al comissari europeu de transport, Siim Kallas, la setmana passada.

    El corredor, incomplet

    Sembla segur que la Comissió assumirà el corredor mediterrani com a eix prioritari, com ja va poder escatir VilaWeb. Però, si bé encara no hi ha cap decisió definitiva, aquest corredor no arribarà a Alacant. Tindrà dues branques: l'una anirà a Algesires per Madrid, i l'altra arribarà fins a València, però no fins a Alacant. Aquesta informació, treta de la documentació del projecte que la Comissió va fer arribar a alguns eurodiputats, va inquietar el País Valencià. Més encara perquè el ministre Blanco havia insistit, la setmana abans, a demanar el corredor central, en línia amb l'acord signat amb el govern francès.

    http://www.vila…i-integre.html
  • Això... encara que no ho sembli... icon_evil es una molt bona noticia!!!

    El govern espanyol... li rebenta que un corredor ferroviari passi per els països catalans i ha fet, fa i farà el que sigui per no dependre dels "estrangers", promourà estudis i invertirà (amb els calers d'altres) el que sigui per que passin per territori "ejpanyol"
  • Blanco vol celebrar a Barcelona un corredor mediterrani incomplet

    Prepara un acte demà a la Llotja de Mar amb empresaris que irrita el govern català


    El ministre de Foment espanyol, José Blanco, vol prepara demà a la Llotja de Mar un acte en què participi la societat civil catalana i representants de les diferents administracions per a celebrar la decisió que prengui la Comissió Europea sobre les infrastructures ferroviàries prioritàries. Així ho han avançat diversos mitjans, que també recullen el malestar del govern de la Generalitat pel propòsit de Blanco, que consideren que vol fer un acte electoralista. Fins al punt que no és gens clar que el president de la Generalitat, Artur Mas, i el conseller de Territori, Lluís Recoder, uns dels convidats, hi participin.

    Entre les últimes mostres de malfiança sobre la decisió que acabi prenent la Comissió -per recomanació del govern espanyol- hi ha la del diputat al congrés espanyol Pere Macias, que divendres passat va expressar el temor que la UE donés prioritat a un corredor mediterrani que es desviés cap a Madrid, i que d'allà baixés fins a Algesires. Aquest és justament el projecte que té entre mans la Comissió Europea, tal com va avançar VilaWeb.

    Segons aquest projecte, el corredor mediterrani reivindicat pels governs, les institucions i entitats del País Valencià, Catalunya i les Illes quedaria com un ramal secundari de l'eix principal, el qual baixaria fins a València i que deixaria Alacant despenjat.

    http://www.vila…incomplet.html
  • Crítiques a l'acte de Blanco sobre el corredor mediterrani

    Finalment, la Generalitat de Catalunya hi assistirà, tot i el malestar

    L'acte organitzat pel ministre de Foment espanyol, José Blanco, per a demà per celebrar la decisió que prengui la Comissió Europea sobre les infrastructures ferroviàries prioritàries ha estat rebut amb crítiques. El govern català considera que es tracta d'un gest electoralista, si bé finalment ha decidit que calia deixar la polèmica de banda i ha anunciat que assistirà a l'acte. Per la seva banda, el PP valencià ha demanat a Blanco que sigui 'clar i contundent' en la defensa del corredor mediterrani.

    José Blanco ha preparat per a demà a la Cambra de Comerç de Barcelona un acte amb la societat civil catalana i representants de les diferents administracions per a celebrar la decisió que prengui Europa sobre sobre les infrastructures ferroviàries prioritàries. Això ha fet irritar la Generalitat de Catalunya, que en un primer moment tampoc no havia estat convocada. Amb tot, el portaveu Francesc Homs ha confirmat que, finalment, la Generalitat hi assistiria. Segons Homs, el govern ha decidit deixar de banda les disputes i sumar-se a l'acte de demà a la Cambra de Comerç, en comptes del que tenia previst.

    Les crítiques no han arribat només del govern. El candidat de CiU a les eleccions espanyoles, Josep Antoni Duran i Lleida, ha retret a Blanco 'manca de lleialtat institucional per no convidar la Generalitat a l'acte' i ha considerat que l'acte era 'electoralista', com també l'ha definit la candidata del PP català, Alícia Sánchez-Camacho. Per la seva banda, el secretari general del PP valencià, Antonio Clemente, ha instat el ministre de Foment espanyol, José Blanco, a ser 'clar i contundent' en la defensa del corredor mediterrani.

    Entre les últimes mostres de malfiança sobre la decisió que acabi prenent la Comissió -per recomanació del govern espanyol- hi ha la del diputat al congrés espanyol Pere Macias, que divendres passat va expressar el temor que la UE donés prioritat a un corredor mediterrani que es desviés cap a Madrid, i que d'allà baixés fins a Algesires. Aquest és justament el projecte que té entre mans la Comissió Europea, tal com va avançar VilaWeb.

    Segons aquest projecte, el corredor mediterrani reivindicat pels governs, les institucions i entitats del País Valencià, Catalunya i les Illes quedaria com un ramal secundari de l'eix principal, el qual baixaria fins a València i que deixaria Alacant despenjat.

    http://www.vila…diterrani.html
  • La UE avala el corredor mediterrani complet

    La pressió de les últimes setmanes tomba el projecte del govern espanyol de desviar-lo a Madrid

    La Comissió ha anunciat avui en una conferència de premsa (en directe) la decisió d'incloure el corredor mediterrani complet com a eix prioritari de transport europeu. Siim Kallas, l'eurocomissari de Transports, ha revelat el traçat del corredor, que s'inclou en el mapa de prioritats de la xarxa bàsica transeuropea fins el 2030. La pressió de les últimes setmanes ha tombat finalment la intenció del govern espanyol de desviar-lo per Madrid.

    La CE apostarà també pel corredor atlàntic, la interconnexió ferroviària amb el nord per Irun, però rebutjarà la travessia central pirinenca. Tot i la insistència aragonesa, i del mateix ministre espanyol de Foment, José Blanco, Brussel·les es nega a finançar en plena crisi l'excavació d'un túnel d'entre 30 i 60 quilòmetres per sota els Pirineus per connectar Saragossa i Tolosa esquivant Catalunya. Si els governs espanyol i francès el volen se l'hauran de pagar sense l'ajuda dels fons comunitaris.

    Brussel·les només subvencionarà les infraestructures que siguin econòmicament sostenibles i si el seu govern estatal es compromet a cofinançar-les en els terminis previstos. Kallas preveu invertir 32.000 milions en set anys, però el repartiment és encara difícil de calcular: 10.000 milions es reserven per finançar fins el 85% de les inversions en estats beneficiaris dels fons de cohesió (l'espanyol ho és fins el 2015) i amb la resta es pagarà el 10% dels altres corredors.

    http://www.vila…diterrani.html

    P.D.

    A qualsevol que pregunta/i per què som separatistes!!!

    Per que "Ejpaña" lluita per ella i aquella cosa del nord-est (de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó)... no hi és en el que "ells" comprenen per "Ejpaña". També s'ha de tenir en compte les condicions... i els precedents similars... hi haurà corredor, però com sempre "gracies" a la voluntat dels qui no ens volen, així que podem asseure'ns i tranquil·lament... ESPERAR a veure'l construït (2040 ).
  • El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea

    L'eix ferroviari connectarà els ports de Barcelona, Tarragona i València amb Cartagena, Almeria i Algesires
    Es descarta la travessia central pels Pirineus
    19/10/11 12:41 - Brussel·les - ACN

    El corredor mediterrani ja és oficialment una prioritat de la Comissió Europea. Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connecta la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires.

    L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic.

    La Comissió Europea finalment ha optat per no mullar-se i apostar per ?gairebé tots els grans eixos? proposats per l'estat espanyol, segons es recull en el document que ha donat als periodistes.

    El corredor mediterrani s'ha inclòs ?seguint tota la costa des de la frontera francesa via Barcelona i València, fins a Cartagena i Almèria?, diu el text. ?Des d'Almeria, segueix una ruta interior a Granada i després Sevilla?. El mapa distribuït per la Comissió també mostra la connexió fins a Algesires.

    El corredor atlàntic també ha estat acceptat com a prioritari per la CE. L'eix connectarà Portugal, via Madrid i Valladolid, amb el País Basc, ?incloent Bilbao com a port principal?.

    El text de la Comissió indica que la travessia central dels Pirineus que el ministre José Blanco va pactar amb França ?no es farà en el termini del 2030? perquè ?els estudis sobre viabilitat encara s'estan fent?. Amb tot, la CE deixa oberta la porta a aquest projecte ?a llarg termini? ja que tant França com l'estat espanyol, diu, el volen.

    http://www.elpu…f=El+Punt+Avui
  • 70 visitants

Aquesta llista està feta a partir dels usuaris actius durant els darrers 20 minuts.

Programació















El Temps


Altres webs d'enllaços






Altres WEBs